09:26 AM Israel
About us
Gallery
Good to know
Articles (Hebrew)
Contact us
Add your apartment
Find
Rooms
Max. ₪
    
28.10.2013
דחיית מועד תשלום המס על השכרת דירה בישראל לסוף שנה והשלכות על ישראלים בחו''ל - ישי עציון

תקרת שכר הדירה למגורים הפטורה ממס בישראל עומדת כיום על 4,200 ש''ח לחודש. סכום הפטור ממס מתייחס לגבי כל הכנסות השכירות למגורים של היחיד מכל הדירות שבבעלותו.אם הכנסות שכר דירה למגורים עולות על תקרת הפטור הנ''ל, רשאי המשכיר לשלם מס בשיעור מופחת של 10% על כל הכנסותיו משכר דירה, החל מהשקל הראשון, ללא אפשרות לניכוי הוצאות. אולם אחד התנאים הבעייתיים למסלול מס מופחת זה היה החובה להעביר את המס בתוך 30 ימים מיום קבלת דמי השכירות.עתה תוקן החוק כך שתשלום המס בשיעור 10% יבוצע עד 30 ימים מתום שנת-המס, ולא בתוך 30 ימים מיום קבלת ההכנסה. התיקון גם מאפשר לתקן רטרואקטיבי את הדיווח על הכנסות השכירות לשנת 2006. במקרה זה, מועד תשלום המס על אותה הכנסה יהיה 30 ימים מיום פרסומו של החוק, כלומר עד 13 בנובמבר 2007, וישולם בתוספת ריבית (4% לשנה) והצמדה מתום שנת 2006 ועד למועד התשלום בפועל.אי העברת המס במועד כאמור, מבטלת הזכאות למס המוקטן בשיעור 10% ותחול החובה להגיש דו''ח שנתי מפורט למס הכנסה על כל ההוצאות שניתנות לניכוי משכר הדירה, ולהתחייב במס בשיעור ''רגיל'' (לפחות 30%) על חלק ההכנסה החייב במס (לפי נוסחה מסוימת הקבועה בחוק).


האנשים שקראו מאמר זה התעניינו גם > במאמר '' ישראלי לשעבר יכול להיחשב כתושב חוץ ולהיות פטור ממס בישראל לחלוטין אף אם אישתו ומשפחתו מתגוררים בישראל - דר' אברהם אלתר


נציין כי כיוון שהשכרת הדירה היא בישראל, אזי ישראל היא הראשונה הזכאית לקבלת את המס. תשלום המס במדינה אחרת לא פוטר את היחיד מתשלום המס בישראל. עליו יהיה לשלם את המס בישראל ולדרוש זיכוי על כך לפי הדין הפנימי במדינה בה הוא תושב.כידוע, על פי שיטת המס בישראל, כל עוד יחיד נחשב ל''תושב ישראל'', הוא חייב בהגשת דוחות מס בישראל (חוץ מעובדים שכירים בישראל עד תקרת הכנסה מסוימת) ובהשלמת המס בהתאם. קריטריון מאד חשוב לבחינת ''ניתוק התושבות'' הישראלית, הוא האם היחיד השכיר את דירת המגורים שלו בישראל, בהשכרה אמיתית ארוכת טווח.אם ברצונו של ישראלי בחו''ל, המשכיר דירתו (או דירותיו) בישראל בסכום כולל של מעל 4,200 ש''ח לחודש, ליהנות משיעור המס הנמוך של 10%, עליו לדאוג שמישהו מטעמו יעביר את המס במועד כאמור. אחרת יאלץ המשכיר להגיש דו''ח שנתי למס הכנסה ולשלם מס ''רגיל'' (ואולי אף להתחייב בביטוח לאומי). הגשת דוחות מס בישראל אצל משכיר דירה הנמצא בחו''ל, עלול להוות מלכודת מס.




זאת כיוון שכך נוצר ''קצה חוט'' למס הכנסה לבחון באופן מקיף את תושבותו של אותו יחיד. במקרים מסוימים יכול מס הכנסה לטעון כי למרות השכרת דירת המגורים בישראל, היחיד לא שינה את תושבותו לצורכי מס ועל כן הוא בכלל חייב בדיווח בישראל על הכנסותיו האחרות מחוץ לישראל והשלמת המס בהתאם (ולאחר מכן גם ביטוח לאומי עלול לדרוש את חלקו בהתאם, על פי רוב ללא קיזוז מביטוח לאומי ששולם בחו''ל).קביעת מעמד כתושב ישראל, תושב חוץ, תושב חוזר או עולה חדש, מעלה את הצורך לבחון היטב את מבחני התושבות: מתי וכיצד יחיד מנתק תושבות לצורכי מס? השלכות המס משמעותיות הן למעבר מתושבות ישראלית לתושבות חו''ל (על מנת להימנע מהשלמת מס בישראל על הכנסות חו''ל וחבות כפולה בביטוח לאומי), והן על מנת ליהנות מהטבות המס בחזרה לתושבות ישראלית. אי הקפדה על תכנון נאות והקפדה על כללי מס, עלולה לגרור חשיפות מס וביטוח הלאומי. ניתן לפנות אלי לשאלות נוספות ולבחינת מקרים ספציפיים.

נכתב על ידי ישי עציון[6/1/2008]


ישי עציון, רואה חשבון
etsion@zahav.net.il
יעוץ מיסים ישראלים בחו''ל, יחידים וחברות, תכנוני מס, מיסוי היי-טק, מס הכנסה, מיסוי בינלאומי, מס שבח ומס ערך מוסף.


מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.


דירת הגן ממוקמת ברחוב בן יהודה בתל אביב, קרוב לגורדון והים, מיקום טוב ומרכזי.
דירה חדישה + גינה פרטית בטאבו.

הדירה בבניין כבן שנתיים, כ- 85 מ''ר בנוי מתוך זה כ- 27 מ''ר גינה בטאבו, בנויה בסטנדרט בנייה טוב ואייכותי, כולל מיזוג מרכזי מלא, תריסים חשמליים, כלים סניטריים חיפוי וריצוף אייכותיים.











חזרה לדף מאמרים
©COPYRIGHT All rights reserved to (1996) ISRAEL TEL AVIV TOVADO REALTY טובהדו נכסים
📞 972.3.5277712







THIS IS A BEAUTIFUL DAY TO GO AFTER YOUR DREAMS :)

TOVADO REALTY P.O.B 21797, GORDON ST.TEL-AVIV ISRAEL:
📞97235277712



THE CONTENTS, SIMULATIONS, AREAS, AND ALL INFORMATION PRESENTED ON THIS SITE ARE FOR MARKETING PURPOSES ONLY AND DO NOT CONSTITUTE ANY OBLIGATION WHATSOEVER. IN ORDER TO VERIFY THE INFORMATION, YOU MUST CONSULT WITH PROFESSIONALS


Search luxury apartments offered for sale in Tel Aviv Jaffa Israel with luxury real estate listings at TOVADO Realty, usually finds in luxury towers, along the coast, and the center of Tel Aviv. Allow you find a second-hand apartment and new Tel Aviv luxury apartments listing projects. Luxury penthouses and large apartments in best places in the city.




LE CONTENU, LES SIMULATIONS, LES ZONES ET TOUTES LES INFORMATIONS PRÉSENTÉES SUR CE SITE SONT UNIQUEMENT DESTINÉES À LA COMMERCIALISATION, ET NE CONSTITUENT AUCUNE OBLIGATION DE QUELQUE NATURE QUE CE SOIT. AFIN DE VÉRIFIER LES INFORMATIONS, VOUS DEVEZ CONSULTER DES PROFESSIONNELS. BIENVENUE ÉGALEMENT DANS LES 'ARTICLES''



עברית
imark web building