01:32 AM Israel
About us
Gallery
Good to know
Articles (Hebrew)
Contact us
Add your apartment
Find
Rooms
Max. ₪
    
25.03.2018
הרפורמה במיסוי לעולים חדשים ולתושבים חוזרים לרגל שנת ה- 60 לקיומה של מדינת ישראל - דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי עורכי דין ונוטריון
לאור הודעתה של רשות המיסים עולה, כי התוכנית שיזמו משרד הקליטה ורשות המיסים, אשר ענייה הקלות במס לעולים חדשים ולתושבים חוזרים, רקמה עור וגידים ואף לאחרונה כבר אושרה על ידי שר האוצר, מר רוני בר-און.

לרגל שנות ה- 60 לקיומה של מדינת ישראל, עושה המדינה לאל ידה ''לפתות'' יהודים רבים ברחבי העולם, לעלות לישראל. מטרת תוכנית זו היא לחזק את מדינת ישראל כביתו של העם היהודי ובד בבד לחזק גם את חוסנה הכלכלי של ישראל ולהגביר את הצמיחה במשק. ''הפיתוי'' נעשה באמצעות הענקת הטבות והקלות במס לתושבים חוזרים ולעולים חדשים.




ההקלות במס המוצעות לתושבים החוזרים ולעולים החדשים (כפי שאלה יפורטו על ידנו להלן) אותן מוכנות המדינה להעניק, מלמדים על רצונה העז של הממשלה לעודד עלייה לישראל. להווי יודע, כי מטרתו העיקרית של המס הוא לממן את פעולותיה של הממשלה, ובכך שהממשלה מוכנה לוותר על גביית מס זו, ולו באופן חלקי מלמדים על רצונה העז.

ההקלה המהותית ברפורמה זו היא לגבי אלה תושבים חוזרים ששהו מחוץ לישראל לפחות 10 שנים מהמועד שעזבו. בהתאם לרפורמה, תושבים חוזרים אילו ייחשבו כעולים חדשים לצורכי מס ולפיכך יוכלו ליהנות מההקלות הניתנות לעולים חדשים.

כיום, עולה חדש אינו נדרש לשלם מס בגין הכנסותיו הפאסיביות מנכסים שרכש בחו''ל במשך 5 שנים. כמו כן, עולה חדש זכאי לפטור ממס למשך 4 שנים על הכנסות מעסק, משלח יד וממשכורת. במסגרת הרפורמה מוצע לקבוע, כי העולה החדש והתושב החוזר ייהנו מפטור ממס בגין כלל הכנסותיהם, המופקות מחוץ לישראל במשך 10 שנים מיום עלייתם ארצה.

אחד מההטבות המעניינות המוצעת ברפורמה היא קביעת תקופה התאקלמות ליחיד, לפיה במשך שנה מיום הגעתו ארצה של היחיד יוכל לבקשתו, לא להיחשב לתושב ישראלי לצורכי מס ובמשך תקופה שנה מיום הגעתו ארצה, המדינה נותנת ליחיד לשקול האם ברצונו להשתקע בישראל ואם לאו. עוד בין ההטבות המוצעות ברפורמה היא מתן פטור ממס לחברות המנוהלות על ידי עולה, ומתן פטור מחובת דיווח על הכנסה שמקורה בחו''ל.

משרדנו מאמין, כי לאור הרפורמה המוצעת על ידי משרד הקליטה, ישראל תוכל להגדיל את מימדיה ולהשיב ארצה יהודים רבים הנמצאים בגולה. כמו כן, מרפורמה זו אנו למדים אודות חשיבותה של מערכת המס, אשר באמצעותה ניתן לעודד פעילויות המועילות לכלכה הישראלית.

ממבט ראשון, בטווח הקצר עולה השאלה, האם הממשלה לא הפריזה ברצונה העז להשיב ארצה יהודים רבים ''בעלות'' של מיליוני שקלים? ראשית, אנו מאמינם כי מטרת הממשלה להשיב ארצה יהודים רבים היא מטרה ברוכה עד מאוד. שנית, בבחינת הטווח הארוך אנו מאמינים, כי עליית אלפי יהודים מרחבי העולם תחזק את עצמאותה של המדינה ואף בסופו של יום, מאזן התשלומים של מדינת ישראל יטה מעלה.

לסיום נציין, כי התוכנית אושרה בימים האחרונים על ידי שר האוצר, מר רוני בר און אשר הורה לרשות המיסים לנסח תזכיר חוק בהתאם לתוכנית.


נכתב על ידי דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי עורכי דין ונוטריון
18/3/2008]


הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי. המשרד החל לפעול בחיפה, וכיום פועל בכל רחבי הארץ באמצעות משרדים ברמת גן ובטבריה. במשרד כ-40 משפטנים, בנוסף לצוות המומחים (רו''ח ויועץ-פנסיוני) והצוות האדמיניסטרטיבי.
רמת-גן: החילזון 12, (בית הקריסטל) טל': 03-6127446,
חיפה: שד' המגינים 58
טל': 04-8526693,
טבריה: הירדן 100א'
טל': 04-6717201,
רומניה-בוקרשט: רח' דומינטה אנסטסיה 10/2

פעילות המשרד כוללת פעילות מסחרית ומיסויית בינלאומיות מקיפה ללווי עסקאות מסחריות ועסקאות נדל''ן בבגרמניה, רומניה, בולגריה, גאורגיה (גרוזיה), הונגריה, פולין, ארגנטינה, ברזיל ועוד.
שאלות נא שלחו למייל:
eli-doron@taxlawyers.co.il


מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.


האנשים שקראו מאמר זה התעניינו גם > במאמר '' פטורים לתושבים חוזרים ולעולים חדשים – מדריך מס לשבים הביתה, דר' אברהם אלתר









חזרה לדף מאמרים

©COPYRIGHT All rights reserved to (1996) ISRAEL TEL AVIV TOVADO REALTY טובהדו נכסים
📞 972.3.5277712







THIS IS A BEAUTIFUL DAY TO GO AFTER YOUR DREAMS :)

TOVADO REALTY P.O.B 21797, GORDON ST.TEL-AVIV ISRAEL:
📞97235277712



THE CONTENTS, SIMULATIONS, AREAS, AND ALL INFORMATION PRESENTED ON THIS SITE ARE FOR MARKETING PURPOSES ONLY AND DO NOT CONSTITUTE ANY OBLIGATION WHATSOEVER. IN ORDER TO VERIFY THE INFORMATION, YOU MUST CONSULT WITH PROFESSIONALS


Search luxury apartments offered for sale in Tel Aviv Jaffa Israel with luxury real estate listings at TOVADO Realty, usually finds in luxury towers, along the coast, and the center of Tel Aviv. Allow you find a second-hand apartment and new Tel Aviv luxury apartments listing projects. Luxury penthouses and large apartments in best places in the city.




LE CONTENU, LES SIMULATIONS, LES ZONES ET TOUTES LES INFORMATIONS PRÉSENTÉES SUR CE SITE SONT UNIQUEMENT DESTINÉES À LA COMMERCIALISATION, ET NE CONSTITUENT AUCUNE OBLIGATION DE QUELQUE NATURE QUE CE SOIT. AFIN DE VÉRIFIER LES INFORMATIONS, VOUS DEVEZ CONSULTER DES PROFESSIONNELS. BIENVENUE ÉGALEMENT DANS LES 'ARTICLES''



עברית
imark web building