17:52 PM Israel
About us
Gallery
Good to know
Articles (Hebrew)
Contact us
Add your apartment
Find
Rooms
Max. ₪
    
15.09.2013
שינויים ומגמות בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ'ג-1963 - חלק ח - מס שבח - מניעת כפל מס - עו'ד עינת גלוסר
שינויים ומגמות בחוק מיסוי מקרקעין
(שבח ורכישה), התשכ'ג-1963

[בעקבות חוק לשינוי סדרי עדיפויות לאומיים (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנים 2013 ו-2014)]
מאת עו'ד עינת גלוסר

ראה תחילת המאמר בחלקים הקודמים

1.7. מניעת כפל מס - קיזוז מס שנוכה במקור לפי סעיף 164 לפקודת מס הכנסה

סעיף 164 לפקודה קובע חובת ניכוי במקור מהכנסה ששר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת, קבע בצו. צו מס הכנסה (קביעת תשלומים בעד שירותים או נכסים כהכנסה), התשל'ז - 1977, קובע חובת ניכוי מס במקור במכירת נכס, לרבות מקרקעין. בהתאם לזה, בעסקאות מקרקעין החוסות תחת צו זה יש לנכות מס הכנסה בהתאם לצו.

נוסף על כך באותה עסקת מקרקעין נקבעת חבות במס גם מכח חוק מיסוי מקרקעין.

כיום, לא קיים סעיף המאפשר לקזז בין התשלומים האמורים, ועל כן עד לבירור חבות המס הסופית של המוכר הוא חשוף לתשלום של כפל מס.

על רקע נסיבות אלו, תוקן, במסגרת חוק ההסדרים, סעיף 94ד לחוק מיסוי מקרקעין כך שיתאפשר קיזוז של ניכוי מס במקור שנוכה בעסקת מקרקעין מכח פקודת מס הכנסה והתקנות לפיה, מחבות מס השבח של המנכה לפי חוק מיסוי מקרקעין.

1.8. קנס גירעון

סעיף 95 לחוק מיסוי מקרקעין, בנוסחו, קודם לתיקון, קבע כי יוטל קנס על הנישום במקרים שבהם הגרעון (הפער בין המס ששילם נישום לפי השומה העצמית לבין המס שהנישום חייב בו) עולה על 50% מחבות המס של הנישום, בהתאם לתנאים הקבועים בסעיף.

במסגרת חוק ההסדרים תוקן סעיף 95 (ב1) לחוק מיסוי מקרקעין ונקבע כי נישום שלגביו נקבע גירעון בסכום העולה על 500 אלף ₪ לשנה, והגירעון האמור עולה על 50% מהמס שהנישום חייב בו, רשאי המנהל להטיל עליו קנס בשיעור של 30% מסכום הגירעון אם הגירעון נובע בשל אחד או יותר מאלה:
(א) הנישום לא דיווח על פעולה שנקבעה לפי סעיף 131(ז) לפקודת מס הכנסה כפעולה החייבת בדיווח;

(ב) הנישום פעל בענין מסוים בניגוד להחלטת מיסוי כהגדרתה בסעיף 158ב לפקודת מס הכנסה, מפורשת ומנומקת שניתנה לו באותו ענין בשלוש השנים שקדמו להגשת ההצהרה לפי הפרק השביעי, ולא דיווח, בטופס שקבע המנהל, על כך שפעל בניגוד להחלטת המיסוי באותו ענין;

(ג) תכנון מס שנקבע לגביו בשומה סופית כי הוא מהווה עיסקה מלאכותית, ובלבד שהנישום לא דיווח עליה, או עיסקה בדויה, לפי סעיף 84 לחוק מיסוי מקרקעין.

עוד נקבע כי אם הוטל קנס כאמור בסעיף 95(ב1), לא יוטל בשל אותו גירעון קנס לפי סעיפים 95 (א) או 95 (ב) לחוק מיסוי מקרקעין (סעיף 95 (ב2) לחוק מיסוי מקרקעין) וכן כי אם הוגש כתב אישום נגד הנישום בשל אחת העילות המנויות בס'ק 95 (א) - (ב1) לחוק מיסוי מקרקעין, לא יחוייב בשל אותו מעשה בקנס על הגירעון, ואם שילם קנס על הגירעון, יוחזר לו סכום הקנס ששילם, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כהגדרתם בסעיף 159א(א) לפקודה מיום תשלומו עד יום החזרתו.

תחולתו של סעיף זה, לגבי גירעון שנקבע בשל הצהרה שהוגשה לפי הפרק השביעי, לשנת המס 2013 ואילך.


1/9/2013 - נכתב ע'י עו'ד עינת גלוסר
__________________________________________
עינת גלוסר - משרד עורכי דין
רחוב בצלאל 3, בית א. פלקסר, קומה 6, רמת גן 52521
טל': 03-7511369 פקס': 03-6139647
E-mail: adveinat@bezeqint.net


המשך המאמר בחלקים הבאים

____________________________________________________________________
האמור דלעיל מהווה מאמר כללי ואין בתוכנו ו/או בכל חלק ממנו משום המלצה ו/או חוו'ד משפטית ו/או ייעוץ משפטי מכל סוג שהוא והמסתמך על המידע ו/או עושה בו שימוש, עושה זאת באחריותו בלבד


חזרה לדף מאמרים
©COPYRIGHT All rights reserved to (1996) ISRAEL TEL AVIV TOVADO REALTY טובהדו נכסים
📞 972.3.5277712







THIS IS A BEAUTIFUL DAY TO GO AFTER YOUR DREAMS :)

TOVADO REALTY P.O.B 21797, GORDON ST.TEL-AVIV ISRAEL:
📞97235277712



THE CONTENTS, SIMULATIONS, AREAS, AND ALL INFORMATION PRESENTED ON THIS SITE ARE FOR MARKETING PURPOSES ONLY AND DO NOT CONSTITUTE ANY OBLIGATION WHATSOEVER. IN ORDER TO VERIFY THE INFORMATION, YOU MUST CONSULT WITH PROFESSIONALS


Search luxury apartments offered for sale in Tel Aviv Jaffa Israel with luxury real estate listings at TOVADO Realty, usually finds in luxury towers, along the coast, and the center of Tel Aviv. Allow you find a second-hand apartment and new Tel Aviv luxury apartments listing projects. Luxury penthouses and large apartments in best places in the city.




LE CONTENU, LES SIMULATIONS, LES ZONES ET TOUTES LES INFORMATIONS PRÉSENTÉES SUR CE SITE SONT UNIQUEMENT DESTINÉES À LA COMMERCIALISATION, ET NE CONSTITUENT AUCUNE OBLIGATION DE QUELQUE NATURE QUE CE SOIT. AFIN DE VÉRIFIER LES INFORMATIONS, VOUS DEVEZ CONSULTER DES PROFESSIONNELS. BIENVENUE ÉGALEMENT DANS LES 'ARTICLES''



עברית
imark web building