15:51 PM Israel
About us
Gallery
Good to know
Articles (Hebrew)
Contact us
Add your apartment
Find
Rooms
Max. ₪
    
28.08.2013
15.5 אחוזים הנחה ברכישת דירה - דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי עורכי דין ונוטריון
רכישת דירה היא העסקה הגדולה והמשמעותית ביותר עבור מרבית המשפחות בישראל, בוודאי עבור זוגות צעירים שעדיין לא התבססו כהלכה. בעקבות העלות הגבוהה של דירות, בעיות כספיות והחשש מלהתחייב במשכנתא בסכומים גדולים, מעדיפים זוגות צעירים רבים לגור בשכירות במשך שנים רבות ולדחות את ההחלטה לרכוש דירה משלהם.


מי שעיינו במאמר זה קראו גם > במאמר '' תכנון המס ברכישה ומכירה דירה: מס רכישה, מס שבח ומס מכירה, כולל פירוט העילות לפטור - נכתב ע''י עו''ד אייל גור




שיחה עם יהודית הררי ממייסדי אחוזת בית היא תל אביב ובנה ח''כ יזהר הררי

בכדי לסייע לזוגות צעירים ולמשפחות חסרי דיור שרוצים לבנות בית משלהם, הגיש ח''כ אלחנן גלזר ביום 31.12.07 הצעת חוק לתיקון חוק מס ערך מוסף. לפי הצעת החוק יבוטלו מסים ברכישת דירה ראשונה באופן חד פעמי, באופן בו ייהנו הרוכשים מהנחה משמעותית ברכישת דירתם הראשונה, כך שמחירי הדירות יוזלו בשיעור דומה לשיעור המע''מ המוטל כחוק. במכירת דירת מגורים מידי קבלן, הפטור ממע''מ יינתן עד לסכום של 120,000$ כך שהחלק העודף לא יזכה לפטור ממס. יש לציין כי הפטור ממיסוי הנו חד פעמי לרכישת דירה ראשונה בלבד .
בכדי למנוע ניצול לרעה של החוק, מוצע שאם הדירה תימכר תוך חמש שנים מיום קנייתה ישולם מס ערך מוסף בגין הדירה כחוק.

על פניו נראה כי הצעת החוק מבורכת ותסייע לזוגות צעירים ומשפחות אשר אין בבעלותם דירה לרכוש את הנכס שחלמו עליו כל חייהם. מעבר לכך, בשל העובדה כי רכישת דירה מאדם פרטי שאינו עוסק במילא פטורה ממע''מ, הרי שהצעת החוק מעודדת רכישת דירות חדשות מקבלנים, עובדה אשר עשויה להניע את גלגלי הצמיחה במשק בכלל ובשוק הנדל''ן בפרט.

תמוהה בעינינו העובדה כי הפטור ממס יחול רק על רכישת דירות חדשות מקבלנים היות ודירות חדשות במרבית המקרים יקרות יותר מדירות ישנות, כך שהן פחות אטרקטיביות עבור זוגות צעירים. אנו סבורים כי על המדינה לסייע לזוגות צעירים גם ברכישת דירות שאינן חדשות באמצעות מתן סובסידיה, אם בדרך ישירה ואם בדרך של מתן נקודות זיכוי במס הכנסה.
העובדה כי הפטור ממיסוי יינתן רק לרכישת הדירה הראשונה עלולה לפגוע בזכותם של זוגות צעירים אשר קיבלו דירה או חלק מדירה בירושה, ליהנות מהפטור באופן שוויוני לזוגות אחרים, מהסיבה שהם רשומים כבעלי דירה או חלק ממנה ובשל כך לא יהיו זכאים לניצול הפטור החד פעמי.
[7/4/08]

נכתב על ידי דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי עורכי דין ונוטריון


הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי. המשרד החל לפעול בחיפה, וכיום פועל בכל רחבי הארץ באמצעות משרדים ברמת גן ובטבריה. במשרד כ-40 משפטנים, בנוסף לצוות המומחים (רו''ח ויועץ-פנסיוני) והצוות האדמיניסטרטיבי.
רמת-גן: החילזון 12, (בית הקריסטל) טל': 03-6127446,
חיפה: שד' המגינים 58
טל': 04-8526693,
טבריה: הירדן 100א'
טל': 04-6717201,
רומניה-בוקרשט: רח' דומינטה אנסטסיה 10/2

פעילות המשרד כוללת פעילות מסחרית ומיסויית בינלאומיות מקיפה ללווי עסקאות מסחריות ועסקאות נדל''ן בבגרמניה, רומניה, בולגריה, גאורגיה (גרוזיה), הונגריה, פולין, ארגנטינה, ברזיל ועוד.

שאלות נא שלחו למייל:
eli-doron@taxlawyers.co.il


מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.


רכישת דירה היא העסקה הגדולה והמשמעותית ביותר עבור מרבית המשפחות בישראל, בוודאי עבור זוגות צעירים שעדיין לא התבססו כהלכה. בעקבות העלות הגבוהה של דירות, בעיות כספיות והחשש מלהתחייב במשכנתא בסכומים גדולים, מעדיפים זוגות צעירים רבים לגור בשכירות במשך שנים רבות ולדחות את ההחלטה לרכוש דירה משלהםרכישת דירה היא העסקה הגדולה והמשמעותית ביותר עבור מרבית המשפחות בישראל, בוודאי עבור זוגות צעירים שעדיין לא התבססו כהלכה. בעקבות העלות הגבוהה של דירות, בעיות כספיות והחשש מלהתחייב במשכנתא בסכומים גדולים, מעדיפים זוגות צעירים רבים לגור בשכירות במשך שנים רבות ולדחות את ההחלטה לרכוש דירה משלהם







חזרה לדף מאמרים
©COPYRIGHT All rights reserved to (1996) ISRAEL TEL AVIV TOVADO REALTY טובהדו נכסים
📞 972.3.5277712







THIS IS A BEAUTIFUL DAY TO GO AFTER YOUR DREAMS :)

TOVADO REALTY P.O.B 21797, GORDON ST.TEL-AVIV ISRAEL:
📞97235277712



THE CONTENTS, SIMULATIONS, AREAS, AND ALL INFORMATION PRESENTED ON THIS SITE ARE FOR MARKETING PURPOSES ONLY AND DO NOT CONSTITUTE ANY OBLIGATION WHATSOEVER. IN ORDER TO VERIFY THE INFORMATION, YOU MUST CONSULT WITH PROFESSIONALS


Search luxury apartments offered for sale in Tel Aviv Jaffa Israel with luxury real estate listings at TOVADO Realty, usually finds in luxury towers, along the coast, and the center of Tel Aviv. Allow you find a second-hand apartment and new Tel Aviv luxury apartments listing projects. Luxury penthouses and large apartments in best places in the city.




LE CONTENU, LES SIMULATIONS, LES ZONES ET TOUTES LES INFORMATIONS PRÉSENTÉES SUR CE SITE SONT UNIQUEMENT DESTINÉES À LA COMMERCIALISATION, ET NE CONSTITUENT AUCUNE OBLIGATION DE QUELQUE NATURE QUE CE SOIT. AFIN DE VÉRIFIER LES INFORMATIONS, VOUS DEVEZ CONSULTER DES PROFESSIONNELS. BIENVENUE ÉGALEMENT DANS LES 'ARTICLES''



עברית
imark web building