11:22 AM Israel
About us
Gallery
Good to know
Articles (Hebrew)
Contact us
Add your apartment
Find
Rooms
Max. ₪
    
24.03.2014
שינויים ומגמות בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ'ג-1963 - חלק א - העברה ללא תמורה מיחיד לקרוב - עו'ד עינת גלוסר
שינויים ומגמות בחוק מיסוי מקרקעין
(שבח ורכישה), התשכ'ג-1963

[בעקבות חוק לשינוי סדרי עדיפויות לאומיים (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנים 2013 ו-2014)]
מאת עו'ד עינת גלוסר

1. ביום 11.6.2013 פורסמה הצעת חוק לשינוי סדרי עדיפויות לאומיים (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנים 2013 ו-2014), התשע'ג - 2013, ה'ח הממשלה 768. בין יתר התיקונים, הוצע לתקן את חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ'ג-1963 (להלן: 'חוק מיסוי מקרקעין'), בסוגיות שיפורטו להלן.

ב-29.7.2013 אושר בקריאה שניה ושלישית החוק לשינוי סדרי עדיפויות לאומיים (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנים 2013 ו-2014), התשע'ג - 2013 (להלן: 'חוק ההסדרים'), אשר כלל חלק מהתיקונים המוצעים לחוק.

1.1. הקצאת זכויות באיגוד (בגדר אירוע מס לענין מס רכישה אך לא לענין מס שבח)

עד לתיקון, הקצאת זכויות באיגוד לא נחשבה ל'פעולה באיגוד', כהגדרתה בסעיף 1 לחוק מיסוי מקרקעין, ולכן לא חבה במס שבח ובמס רכישה. במסגרת חוק ההסדרים, תוקנה ההגדרה 'פעולה באיגוד', כך שרק לענין מס שבח הקצאה לא תיחשב לאירוע מס. ואולם, לענין מס רכישה, כל הקצאה של זכות באיגוד מקרקעין, לרבות באותם מקרים שבהם הדילול במניות בעקבות ההקצאה אינו מהותי, תיחשב לאירוע מס ותחייב במס רכישה.

תיקון כאמור, הואיל והמניות באיגוד משקפות גם זכויות במקרקעין, והואיל וההקצאה מדללת את זכויותיהם של בעלי המניות הקיימים במקרקעין, הרי שבעל המניות שהוקצו לו מניות למעשה רכש, בעקיפין, זכות במקרקעין.

1.2. העברה ללא תמורה מיחיד לקרוב

1.2.1. החרגת אחים מהגדרת 'קרוב'

עד לתיקון, ובהתאם לסעיף 62 (א) לחוק מיסוי מקרקעין, מכירת זכות במקרקעין והקניית זכות באיגוד, ללא תמורה מיחיד לקרובו, היו פטורים ממס שבח, כאשר 'קרוב' לענין סעיף זה, הוגדר בסעיף 1 לחוק מיסוי מקרקעין וכלל בן זוג, הורה, הורי הורה, צאצא, צאצאי בן זוג ובני זוגם של כל אחד מאלה, אח או אחות ובני זוגם, איגוד שהוא בשליטתו. במסגרת חוק ההסדרים, נקבע כי מתנה בפטור ממס שבח יהיה אפשר לתת רק לבן זוג, הורה, הורי הורה, צאצא, צאצאי בן זוג ובני זוגם של כל אחד מאלה, אך לא לאחים אלא אם המדובר בזכות שקיבלו מהורה או מהורי הורה בלא תמורה או בירושה.

תחולת התיקון, החל מיום 1 באוגוסט 2013.
1.2.2. העברה ללא תמורה בין ידועים בציבור לרבות בני אותו מין

הוראות סעיף 62 (ב) לחוק מיסוי מקרקעין, נקבעו כהוראות מיוחדות לענין העברות בין בני זוג ידועים בציבור. בעקבות ההלכה בענין ע'א 2622/01 מנהל מס שבח נגד עליזה לבנון שבה נקבע כי לענין מס שבח ומס רכישה ומכח עיקרון השיויון יש לפרש את המונח 'בן זוג' שבהגדרת קרוב בסעיף 1 לחוק מיסוי מקרקעין ככולל גם ידועים בציבור, ובעקבות חוו'ד של היועץ המשפטי לממשלה ולפיה יש לפרש את המונח ככולל גם בני זוג מאותו מין, נקבע במסגרת חוק ההסדרים, כי סעיף 62 (ב) לחוק מיסוי מקרקעין יבוטל, כך שההסדר הקבוע בסעיף 62 (א) לחוק מיסוי מקרקעין יחול גם על ידועים בציבור, לרבות בני אותו מין.

1.2.3. פטור בהעברה ללא תמורה מיחיד לקרובו - תקופות צינון

סעיף 49ו לחוק מיסוי מקרקעין עניינו בתקופות צינון טרם מכירת דירת מגורים שהמוכר קיבל אותה במתנה, לצורך קבלת פטור ממס שבח.

סעיף 49ו בנוסחו, קודם לתיקון, קבע כי לא יינתן פטור במכירת דירת מגורים שהמוכר קיבל אותה במתנה -

(1) אם הדירה לא שימשה דרך קבע למגוריו של המוכר - עד שיחלפו ארבע שנים, וכשנותן המתנה הוא הורה - שלוש שנים, מיום שנעשה בעלה;

(2) אם הדירה שימשה דרך קבע למגוריו של המוכר - עד שיחלפו, מיום שהחל לגור בה דרך קבע בהיותו בעלה - שלוש שנים, וכשנותן המתנה הוא הורהו, אם איננו נשוי - שנתיים, ואם הוא נשוי או אם הוא הורה יחיד כהגדרתו בסעיף 1 לחוק משפחות חד הוריות, התשנ'ב - 1992 - שנה אחת.

במסגרת חוק ההסדרים, תוקן סעיף 49ו לחוק מיסוי מקרקעין באופן שההבחנה היחידה לענין תקופות הצינון הקבועות בסעיף מתבססת על מגורי מקבל המתנה בדירה שהתקבלה במתנה ונקבע כי לא יינתן פטור במכירת דירת מגורים שהמוכר קיבל אותה במתנה -

(1) אם הדירה לא שימשה דרך קבע למגוריו של המוכר - עד שיחלפו ארבע שנים מיום שנעשה בעלה;

(2) אם הדירה שימשה דרך קבע למגוריו של המוכר - עד שיחלפו, מיום שהחל לגור בה דרך קבע בהיותו בעלה - שלוש שנים.

יום התחולה הינו 1 בינואר 2014 ואילך ונקבע כי במכירת דירת מגורים מזכה בתקופת המעבר (התקופה שמיום 1 בינואר 2014 ועד יום 31 בדצמבר 2017), על ידי מוכר שקיבל את הדירה כמתנה פטורה ממס לפי סעיף 62 לחוק מיסוי מקרקעין בתקופה שמיום 1 בינואר 2014 ועד יום 31 בדצמבר 2017, יראו את נותן המתנה כאילו הוא המוכר.


1/9/2013 - נכתב ע'י עו'ד עינת גלוסר
__________________________________________
עינת גלוסר - משרד עורכי דין
רחוב בצלאל 3, בית א. פלקסר, קומה 6, רמת גן 52521
טל': 03-7511369 פקס': 03-6139647
E-mail: adveinat@bezeqint.net


המשך המאמר בחלקים הבאים

____________________________________________________________________
האמור דלעיל מהווה מאמר כללי ואין בתוכנו ו/או בכל חלק ממנו משום המלצה ו/או חוו'ד משפטית ו/או ייעוץ משפטי מכל סוג שהוא והמסתמך על המידע ו/או עושה בו שימוש, עושה זאת באחריותו בלבד


חזרה לדף מאמרים
©COPYRIGHT All rights reserved to (1996) ISRAEL TEL AVIV TOVADO REALTY טובהדו נכסים
📞 972.3.5277712







THIS IS A BEAUTIFUL DAY TO GO AFTER YOUR DREAMS :)

TOVADO REALTY P.O.B 21797, GORDON ST.TEL-AVIV ISRAEL:
📞97235277712



THE CONTENTS, SIMULATIONS, AREAS, AND ALL INFORMATION PRESENTED ON THIS SITE ARE FOR MARKETING PURPOSES ONLY AND DO NOT CONSTITUTE ANY OBLIGATION WHATSOEVER. IN ORDER TO VERIFY THE INFORMATION, YOU MUST CONSULT WITH PROFESSIONALS


Search luxury apartments offered for sale in Tel Aviv Jaffa Israel with luxury real estate listings at TOVADO Realty, usually finds in luxury towers, along the coast, and the center of Tel Aviv. Allow you find a second-hand apartment and new Tel Aviv luxury apartments listing projects. Luxury penthouses and large apartments in best places in the city.




LE CONTENU, LES SIMULATIONS, LES ZONES ET TOUTES LES INFORMATIONS PRÉSENTÉES SUR CE SITE SONT UNIQUEMENT DESTINÉES À LA COMMERCIALISATION, ET NE CONSTITUENT AUCUNE OBLIGATION DE QUELQUE NATURE QUE CE SOIT. AFIN DE VÉRIFIER LES INFORMATIONS, VOUS DEVEZ CONSULTER DES PROFESSIONNELS. BIENVENUE ÉGALEMENT DANS LES 'ARTICLES''



עברית
imark web building